torsdag 30 september 2010

Intervju - Sebastian Badylak

Vi intervjuade Sebastian Badylak om Swedish Game Conference och om honom själv.
Hur många förväntas komma till konferensen?
Vi räknar väl med ungefär 50 studenter och dataprogrammerare, 50 dataspelsutvecklare och 20-30 personer från Serious Games och myndigheter.
Får vem som helst vara med på konferensen?
Eftersom konferensen är inriktad på affärer inom spelmarknaden så är det kanske inte så intressant för utomstående, men spelföretagen visar ju upp sina spel och produkter,
så visst kan den som har intresse vara med. Vi hoppas på speljournalister.
Vad är syftet med konferensen?
Att låta folk från spelsverige träffas och lära sig om industri och affärsrelationer inom spel.
Så man kan säga att ni vill förena spelsverige?
Ja, så kan man absolut säga. Haha, tack för den benämningen.
Hur länge har du arrangerat SGC?
Det är första gången faktiskt.
Är SGC en stor konferens jämfört med de andra i Sverige?
Nej, jag skulle nog säga att det är en av de minsta faktiskt.
Hur länge pågår den?
Det är en heldag, från halv tio till klockan sex.
Du som är projektledare, vad gör du i praktiken?
Jag sprider info, ser till att saker händer, fixar montrar och lokaler, hittar, kontaktar och motiverar föreläsare.
Har du någon hjälp med det?
Ja, jag har mina kollegor som hjälper mig, det har jag.



Om Sebastian:
Fullständigt namn: Sebastian Badylak
Ålder: 27
Yrkestitel: Projektledare
Fritidsintressen: Dataspel. Spelar mest First Person Shooter.
Bor: I skövde, lägenhet.






/ Viktor och Emilie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar